Location via proxy:   [ UP ]  
[Report a bug]   [Manage cookies]                
Zaštita datoteka na servisu OneDrive u osobnom sefu

Osobni sef zaštićeno je područje u OneDrive gdje možete pohraniti najvažnije ili osjetljive datoteke i fotografije bez žrtvovanja praktičnosti pristupa s bilo kojeg mjesta.

Vodimo vas kroz postupak postavljanja osobnog sefa uz primjenu snažne provjere autentičnosti ili putem drugog koraka provjere identiteta, kao što je otisak prsta, lice, PIN ili kod koji vam je poslan putem e-pošte ili SMS-a. Vaše zaključane datoteke u osobnom sefu imaju dodatni sloj sigurnosti, što ih čini još sigurnijima u slučaju da netko dobije pristup vašem računu ili uređaju.

Vaš preglednik ne podržava videozapise.

Važno: 

  • Osobni sef dostupan je za OneDrive i osobne tarife, a nisu dostupne u OneDrive za poslovne ili poslovne i školske račune. Dodatne informacije potražite u članku tarife ovdje.

  • Osobni sef dostupan jeOneDrive webu, mobilnoj aplikaciji i s Windows 10 računala.

Osobni sef automatski se zaključava nakon razdoblja neaktivnosti, a zatim ga morate otključati da biste ponovno pristupli datotekama. Svim dokumentima, fotografijama i videozapisima u osobnom sefu lako se pristupa putem web-mjesta Onedrive.com, PC-a ili drugih uređaja koji raspolažu potrebnim mogućnostima.

Postavljanje osobnog sefa na servisu OneDrive

Osobni je sef posebna mapa servisa OneDrive zaštićena dodatnim slojem zaštite. Morat ćete ga zasebno postaviti na svakom uređaju na kojem ga želite koristiti.

  1. Kada prvi put ugledate osobni sef na servisu OneDrive, vidjet ćete poruku u kojoj možete odabrati početak rada.

    Početak rada s osobnim sefom

    Ako ne vidite poruku ili ste je odbacili, na servisu OneDrive pronađite mapu Osobni sef.

  2. Pročitajte više o osobnom sefu i odaberiteDalje ili Nastavi (ovisi o uređaju).

  3. U dijaloškom okviru Potvrda identiteta potvrdite informacije o računu i zabilježite svoju adresu e-pošte za slučaj da je želite koristiti u sljedećem koraku. Potom odaberite Provjeri.

    Napomena: U OneDrive aplikaciji za mobilne uređaje od vas će se tražiti da se najprije prijavite OneDrive da biste vidjeli sljedeći zaslon.

  4. Odaberite način provjere valjanosti. Na primjer, odaberite Tekst i slijedite upute da biste sami sebi na vlastiti telefon poslali tekstnu poruku.

    Ako koristite tekstnu poruku ili poruku e-pošte, morat ćete potražiti tu tekstnu poruku ili poruku e-pošte, a zatim upisati kod koji ste dobili uz nju.

    Napomena: Ako ne primite kod, možda ćete morati prilagoditi podatke o računu. Na primjer, provjerite je li vaš broj mobilnog telefona ispunjen za vaš račun.

Prijenos datoteka ili mapa u osobni sef

Ako nemate pretplatu na Microsoft 365 Family ili Personal, u osobni sef možete dodati samo do tri datoteke. Ako imate pretplatu, možete dodati koliko god datoteka želite (do ograničenja prostora za pohranu).

  1. Na servisu OneDrive odaberite mapu Osobni sef.

    Snimka zaslona s osobnim sefom na servisu OneDrive

  2. Ako se to od vas zatraži, prijavite se pomoću odabranog načina provjere identiteta. Na primjer, odaberite Tekst i slijedite upute da biste sami sebi na vlastiti telefon poslali tekstnu poruku.

  3. Odaberite Prijenos.

  4. Odaberite datoteke koje želite prenijeti, a zatim odaberite Otvori.

Savjeti: 

  • Pomoću mobilne aplikacije OneDrive možete skenirati dokumente i snimati fotografije ili videozapise izravno u svoj osobni sef te ih na taj način držati podalje od slabije zaštićenih dijelova uređaja, kao što su snimljene fotografije. 

  • U preglednicima Google Chrome i Microsoft Edge možete prenijeti mape putem mogućnosti Mapa na izborniku Prijenos ili ih povući na web-mjesto.

Premještanje datoteka u osobni sef

Datoteke koje se već nalaze na servisu OneDrive možete premjestiti u osobni sef.

  1. Na servisu OneDrive odaberite mapu Osobni sef.

  2. Ako se to od vas zatraži, prijavite se pomoću odabranog načina provjere identiteta. Na primjer, odaberite Tekst i slijedite upute da biste sami sebi na vlastiti telefon poslali tekstnu poruku.

  3. Odaberite Premjesti iz.

  4. Odaberite datoteke koje želite premjestiti u osobni sef, a zatim odaberite Premjesti stavke (ili povucite stavke u otvoreni osobni sef).

Napomena: Ako nemate pretplatu na Microsoft 365 Family ili Personal, u svoj osobni sef možete dodati najviše tri datoteke. Ako imate pretplatu, možete dodati koliko god datoteka želite (do ograničenja prostora za pohranu).

Otključavanje osobnog sefa

Radi zaštite vaš se osobni sef automatski zaključava kada ga ne koristite aktivno. Možete promijeniti koliko će OneDrive prije zaključavanja. Evo kako ga otključati.

  1. Na servisu OneDrive odaberite mapu Osobni sef.

  2. Potvrdite svoj identitet odabirom načina provjere valjanosti. Na primjer, odaberite Tekst i slijedite upute da biste sami sebi na vlastiti telefon poslali tekstnu poruku.

    Ako koristite tekstnu poruku ili poruku e-pošte, morat ćete potražiti tekstnu poruku ili poruku e-pošte koja vam je poslana, a zatim upisati kod koji ste dobili uz nju.

    Osobni se sef može otključati pomoću aplikacije Microsoft Authenticator. Za generiranje pristupnog koda aplikaciji nije potreban internetski pristup.

Zaključavanje osobnog sefa

 Svoj osobni sef možete zaključati u bilo kojem trenutku.

  1. Na servisu OneDrive odaberite mapu Osobni sef.

  2. Odaberite ikonu Mogućnosti osobnog sefa, a zatim Zaključaj.

    Snimka zaslona sa zaključavanjem osobnog sefa na servisu OneDrive

Onemogućivanje osobnog sefa

Onemogućavanje osobnog sefa trajno briše sve datoteke koje se nalaze u njemu u trenutku kada ga onemogućite. Te datoteke kasnije nećete moći oporaviti.

  1. Na servisu OneDrive odaberite Postavke Postavke: ažuriranje profila, instalacija softvera i povezivanje s oblakom > Mogućnosti, a zatim iz navigacije na lijevoj strani Osobni sef.

  2. Odaberite klizač Onemogući osobni sef da biste onemogućili osobni sef.

  3. Ako ste sigurni da želite onemogućiti osobni sef i iz njega izbrisati sve datoteke i mape, odaberite Onemogući.

  4. Budući da onemogućivanje osobnog sefa briše datoteke i da te datoteke nećete moći vratiti, još jedanput ćete dobiti isti upit. Ako ste sigurni, ponovno odaberite Onemogući.

Najčešća pitanja

Vidjet ćete ikonu Osobni sef u mapama OneDrive ili kada kliknete ikonu OneDrive programske trake.

  • Windows 10 (verzija 1903 ili novija)

  • Android 6 (ili noviji)

  • iOS 11.3 (ili noviji)

  • Web-preglednik s verzijom preglednika Edge, Chrome ili Firefox. Za dodatnu zaštitu koristite način pregledavanja InPrivate ili anonimni način pregledavanja u web-pregledniku.

Osobni je sef zaštićeno područje servisa OneDrive kojem možete pristupati samo uz primjenu snažnog načina provjere autentičnosti ili drugog koraka provjere identiteta, kao što je otisak prsta, lice, PIN ili kod iz aplikacije Microsoft Authenticator, odnosno kod koji vam je poslan putem e-pošte ili SMS-a.

Saznajte više o provjeri u dva koraka.

Budući da je Osobni sef sigurna mapa, prikazuje se kao prečac u sklopu popisa datoteka, a ne popisa mapa:

Prečac do osobnog sefa na servisu OneDrive

U mobilnoj aplikaciji prikazat će se na popisu mapa.

Da bi se osigurala zaštita privatnosti, stavke osobnog sefa ne prikazuju se u rezultatima pretraživanja.

Radi vaše zaštite vaš OneDrive osobni sef automatski će se zaključati nakon određenog vremenskog razdoblja. To znači da će se prekinuti pristup datotekama ili reprodukcija videozapisa iz osobnog sefa.

  • Na webu osobni sef zaključat će se nakon 20 minuta neaktivnosti.

  • Na radnoj površini osobni će se sef zaključati nakon 20 minuta neaktivnosti, ali to možete promijeniti tako da otvorite svoj OneDrive Postavke > račun > osobni sef i odaberete drugo trajanje

  • Osobni sef na mobilnom uređaju zaključat će se nakon 3 minute neaktivnosti, ali to možete promijeniti tako da stavku Ja> Postavke> osobni sef > automatsko zaključavanje ili neaktivnost zaključa i odaberete drugo trajanje.

Da (uz uobičajena ograničenja povezana s vrstama datoteka na servisu OneDrive). Osobni je sef naprosto mjesto na servisu OneDrive s dodatnim slojem zaštite.

Napomena: Svjesni smo problema da se dokumenti starijih verzija programa Word (npr. filename.doc) ne mogu otvoriti iz osobnog sefa. S dokumentima programa Word spremljenim u najnovijem obliku sve je u redu.

Ne. Da biste omogućili zajedničko korištenje datoteke, morate je premjestiti iz osobnog trezora. 

Ako nemate pretplatu na Microsoft 365 Family osobno, u osobni sef možete dodati samo do tri datoteke. Ako imate pretplatu, možete dodati koliko god datoteka želite (do ograničenja prostora za pohranu).

Mobilne aplikacije i OneDrive.com:  Datoteke izbrisane iz osobnog sefa ne vide se u košu za smeće ako osobni sef nije otključan. Kada se osobni sef otključa, datoteke će postati vidljive u košu za smeće.

Windows 10: Datoteke izbrisane iz osobnog sefa pomoću PC-a trajno se brišu i ne vide se u vašem košu za smeće. No datoteke možete pronaći u košu za smeće na servisu OneDrive.com sve dok su datoteke već prenesene u OneDrive.

Ne. Onemogućavanje osobnog sefa trajno briše sve datoteke koje se nalaze u njemu u trenutku kada ga onemogućite.

Za pristup Osobnom sefu se koristi provjera identiteta u dva koraka.

Za to vrijeme Osobni sef na sustavu Windows 10 ne štiti nazive ili hash oznake datoteka u vašem Osobnom sefu dok je Sef zaključan. Tim servisa OneDrive svjestan je tog ograničenja i zalaže se za proširenje zaštite na te atribute u budućem ažuriranju.

Kada je datoteka osobnog sefa otvorena u aplikaciji sustava Windows, naziv datoteke može se pojaviti na popisu nedavno korištenih aplikacija i na drugim lokacijama u sustavu Windows. Razmotrite otvaranje dokumenata osobnog sefa na OneDrive.com da biste izbjegli to ponašanje. 

Microsoftova provjera u dva koraka pridonosi zaštiti tako što drugim korisnicima otežava prijavu na vaš Microsoftov račun. Tom se provjerom koriste dva različita oblika utvrđivanja identiteta: lozinka i način stupanja u kontakt. Čak i ako netko drugi pronađe vašu lozinku, bit će zaustavljen ako nema pristup vašim sigurnosnim podacima. Ako uključite provjeru u dva koraka, svaki put kada se prijavite na uređaj koji niste odredili kao pouzdanu, u aplikaciji za e-poštu, telefon ili provjeru autentičnosti primat ćete sigurnosni kod. Provjera valjanosti u dva koraka primjenjuje se na sve aplikacije za koje je potrebna prijava pomoću Microsoftova računa. To može biti mnogo trenja za neke korisnike.

Osobni sef nudi nizak trenja i brz pristup području OneDrive koji ima dodatni sloj sigurnosti za najvažnije datoteke. Dodatne informacije potražite u članku Korištenje provjere valjanosti u dva koraka

Ako već imate provjeru u dva koraka na Microsoftovu računu, osobni sef dodaje još nekoliko sigurnosnih pogodnosti, uključujući sljedeće:

  • Datoteke u datotekama osobnog sefa šifriraju se pomoću značajke BitLocker kada se koriste lokalno na Windows 10 PC-ju

  • Datoteke u osobnom sefu nisu pohranjene nezaštićene ili predmemorirane na PC-ju, na uređaju ili u pregledniku

  • Zajedničko korištenje datoteka u osobnom sefu blokirano je, što znači da datoteku ne možete slučajno zajednički koristiti iz osobnog sefa

  • Osobni sef automatski se zaključava nakon postavljenog broja minuta (interval automatskog zaključavanja ovisi o uređaju i možete ga postaviti)

Uređivanje Office dokumenata (Word, PowerPoint, Excel itd.) u osobnom sefu podržano je samo na PC-ju ili na webu.

U mobilnoj aplikaciji možete pregledavati dokumente, ali dokument morate premjestiti iz osobnog sefa da biste ga uredili.

Neki korisnici mogu vidjeti da njihova mapa Osobni sef prikazuje tekst na pogrešnom jeziku. To je zbog razlike između postavki jezika OneDrive i postavki jezika PC-ja.

Počeli smo implementirati popravak, no odmah su dostupna dva zaobilazna rješenja:

  1. Promijenite postavke jezika profila Microsoftova računa tako da odgovaraju postavkama jezika pc-ja(Start> Postavke > jezik prikaza).

  2. Preimenovanje mape Osobni sef:

    1. Prijavite se na OneDrive.com.

    2. Otključajte mapu Osobni sef.

    3. Na gornjoj traci izbornika odaberite Preimenuj. Time ćete sinkronizirati postavke jezika.

To je po dizajnu, da bi se osigurala vaša privatnost. 

Treba li vam dodatna pomoć?

Ikona Obraćanja službi za podršku

Obratite se službi za pomoć
Za pomoć s vašim Microsoftovim računom i pretplatama, posjetite Račun & pomoć za naplatu.

Za tehničku podršku idite na stavku Obratite se Microsoftovoj podršci, unesite opis problema i odaberite stavku Zatražite pomoć. Ako još uvijek trebate pomoć, odaberite stavku Zatražite podršku za usmjeravanje na najbolju mogućnost podrške.

Značka tvrtke ili obrazovne ustanove

Administratori
Administratori bi trebali pogledati pomoć za OneDrive administratore, tehničku zajednicu OneDrive ili se obratiti Microsoft 365 za poslovnu podršku.

Potrebna vam je dodatna pomoć?

Proširite svoje vještine
Istražite osposobljavanje
Prvi koristite nove značajke
Pridružite se Microsoft Office Insiderima

Jesu li vam ove informacije bile korisne?

Koliko ste zadovoljni jezičnom kvalitetom?
Što je utjecalo na vaše iskustvo?

Hvala vam na povratnim informacijama!

×